Brno, 18. března 2015 – Konica Minolta, Inc (Konica Minolta) dnes v Brně slavnostně otevřela první vlastní centrum pro vývoj inovačních produktů a služeb ve střední Evropě. Inovační centrum se primárně zaměří na vývoj služeb v oblastech souvisejících se zpracováním dat, bezpečností IT systémů, fungováním virtuálních kanceláří a mobilními aplikacemi. Kromě toho bude pracovat s technologiemi, jako jsou 3D tisk, holografické brýle, doteková zařízení nebo senzorové sítě. Do tří let by mělo zaměstnávat až 50 IT odborníků.Brno se stalo součástí jednoho z pěti světových inovačních center Konica Minolta

Konica Minolta v tuzemsku využije zkušeností českého zastoupení a znalostí místních IT specialistů 

„Inovační centrum se zaměří na využití potenciálu pokrokových technologií a softwarových služeb v rámci inovačních řešení pro naše zákazníky. Současně bude rozvíjet a testovat nápady našich zákazníků a následně vytvářet nové IT služby, které jim v praxi ušetří čas, náklady anebo jinak zefektivní podnikání. Pro Českou republiku a Brno je skvělým vysvědčením, že právě zde bude sídlit centrum, které se zaměří na inovace a rozvoj služeb v oblasti IT,“ řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Vedení Konica Minolta si vybralo Brno z více než čtyřiceti evropských měst, ve kterých má svoje zastoupení.“

Vedení brněnského inovačního centra má sídlo v Londýně, odkud budou přicházet konkrétní náměty na vývoj nových softwarových aplikací. S ohledem na inovační strategii Konica Minolta a potřeby zákazníků bude centrum zároveň rozvíjet spolupráci s místními partnery, start-upy, dalšími inovačními centry a univerzitami. „Brno považuji za správnou volbu pro sídlo evropského inovačního centra Konica Minolta. Město má nejen strategickou polohu, ale nabízí také dostatečný počet kvalitních IT odborníků a partnerů,“ řekl Dennis Curry, ředitel londýnské centrály BIC (Business Innovation Centre).

Koncept vytváření vlastních inovačních center je součástí strategie Konica Minolta, díky které se společnost v posledních letech mění z dodavatele hardwaru na poskytovatele moderních a komplexních řešení na míru. Konica Minolta v této souvislosti investuje celosvětově mnohamilionové částky do rozšiřování portfolia služeb v oblasti ICT. Zaměřuje se přitom zejména na zefektivňování a optimalizaci podnikových procesů, správu a řízení oběhu dokumentů, zrychlení práce s daty či podporu a rozvoj cloudových služeb.

V rámci regionu bude hlavním partnerem nového inovačního centra Konica Minolta Jihomoravské inovační centrum, které pomůže s navázáním spolupráce s místními subjekty a vyhledáváním příležitostí pro vývoj nových technologií. „Za posledních několik let to byl právě Jihomoravský kraj, kde vzrostl počet IT odborníků nejvíce z celé republiky. V této oblasti zde nyní působí přes dvacet pět tisíc lidí. Kromě kvalifikovaných zaměstnanců a pokrokového výzkumu najde Konica Minolta v Brně také řadu zajímavých start-upů. Ty se u nás koncentrují díky unikátnímu zázemí a my je rádi napojíme na tak zajímavého partnera,“ uvedl David Uhlíř, ředitel pro strategii Jihomoravského inovačního centra.

První inovační centrum Konica Minolta vzniklo začátkem loňského roku ve Foster City v Kalifornii, kde vyvíjí služby pro zákazníky z regionu Severní Ameriky. Kromě evropského centra se sídlem v Londýně a zastoupením v Brně otevřela Konica Minolta ve světě ještě další dvě pro regiony jihovýchodní Asie a Japonsko a další plánuje otevřít v Číně.

zdroj: www.konicaminolta.cz

Praha, 2. března 2015 – Celosvětově rostoucí trend ve využívání mobilních přístrojů v zaměstnání je příležitostí pro dodavatele tiskových služeb. Konica Minolta proto inovuje své služby mobilního tisku a rozšiřuje jejich využití v rámci všech hlavních operačních systémů. Technologie Google Cloud Print a Mopria Print Service nabízejí lepší propojení s cloudovými službami, možnost sdílení tiskových zařízení nebo přímý tisk z výchozích aplikací. Nové funkce vzdáleného tisku a práce s dokumenty lze využít na všech multifunkčních zařízeních Konica Minolta. Konica Minolta rozšiřuje služby mobilního tisku o nové technologie. Dle průzkumu analytické společnosti IDC bude více než třetina všech zaměstnanců v roce 2015 využívat při práci mobilní zařízení.

„Reagujeme na požadavky zákazníků, kteří ke své práci stále častěji využívají mobilní přístroje. Aktuální inovace rozšiřuje naše služby zejména v rámci operačního systému Android, jehož uživatelům umožní přímý tisk z výchozích aplikací systému. Zákazníkům rovněž nabízíme širší propojení s cloudovými technologiemi a aplikacemi společností Google, Windows či Apple,“ řekl Jiří Hráček, produktový manažer Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Podle IDC bude v tomto roce využívat mobilní přístroje ke své práci již více než 37 % zaměstnanců. Rozvoj služeb mobilního tisku je proto nyní jednou z našich priorit. Zaměřit se chceme zejména na jednoduchost, flexibilitu a bezpečnost jejich využití.

Mopria Print Service nabízí možnost pohodlného tisku textů, fotografií, map či jiných dokumentů majitelům mobilních zařízení s operačním systémem Android verze 4.4 a vyšší. Technologie vyžaduje pouze prvotní instalaci doplňkového softwaru, po které jsou již nové funkce součástí operačního systému. Ten je možné zdarma stáhnout z obchodu Google Play. Tiskové úlohy lze pak zadávat přímo z výchozích aplikací Androidu, jako jsou Galerie, Zprávy, Mapy, webový prohlížeč a další.

Služba Google Cloud Print umožňuje tisk ze všech zařízení připojených k internetu, ať už jde o tablety, chytré telefony nebo stolní počítače. Pro její fungování tedy není zapotřebí připojení ke stejné Wi-Fi síti, se kterou je spojeno cílové tiskové zařízení. Základem služby je aplikace Google Chrome, jež umožňuje spojení s téměř všemi současnými operačními systémy. Google Cloud Print nabízí dále i možnost sdílení tiskových přístrojů s i dalšími uživateli.

Nové technologie rozšiřují služby mobilního tisku Konica Minolta a doplňují dosud nabízenou aplikaci PageScope Mobile a technologii Apple AirPrint. „Aktuální portfolio nabízí vhodné řešení pro všechny uživatele přenosných zařízení bez ohledu na využívaný operační systém nebo značku přístroje. Našim dlouhodobým cílem je poskytovat plnohodnotné služby mobilního tisku, jež budou srovnatelné s tiskovými funkcemi počítačů.“ doplnil J. Hráček.


Doplňující fakta:

· IDC je jedna z nejvýznamnějších světových analytických a poradenských společností, která zaměstnává přes 1000 analytiků a působí ve více než 110 zemí světa. Poskytuje průzkumy a analýzy trhu, předpovídá vývoj a trendy v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) a pořádá odborné konference.


· Podle předpokladu IDC vzroste počet zaměstnanců využívajících při práci mobilní přístroje v roce 2015 na 1,3 miliardy. To představuje 37,2 % celkové pracující populace.

Zdroj: www.konicaminolta.cz

Praha, 10. února 2015 – Konica Minolta nabízí zákazníkům pomoc s efektivním využitím elektronických dokumentů. Nová služba se zaměří na analýzu existujících firemních procesů a návrh jejich digitální podoby. Konica Minolta tím doplňuje a rozšiřuje své portfolio řešení v oblasti správy dokumentů a napomáhá zákazníkům k dosažení významných časových i ekonomických úspor. Novou službu analýzy dokumentových procesů nabízí Konica Minolta jako jediná v České republice. Efektivní správou dokumentů mohou společnosti ročně ušetřit stovky tisíc korun 

„Existuje mnoho firem, které elektronickou správu dokumentů nezavedlo nebo využívá nedostatečně. Digitalizace faktur a řízení jejich oběhu umožní středně velké firmě dosáhnout úspor až půl milionu korun. Efektivně nastavené řešení však může pokrýt desítky podobných dokumentových procesů,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Cílem naší nové služby je ukázat zákazníkům maximální potenciál dokumentových řešení a navrhnout jejich optimální nastavení přesně podle jejich potřeb. Jde o další nástroj ke zvýšení efektivity a snížení provozních nákladů.“

Zavedení automatizovaných procesů oběhu dokumentů je vhodným řešením pro malé i velké společnosti, které se snaží snížit své náklady. Řešení Konica Minolta se zaměřuje na efektivní správu a řízení faktur, smluv či interních dokumentů, jako jsou směrnice, žádanky nebo personální dokumentace. „V České republice nabízíme službu analýzy a optimalizace řízení elektronických dokumentů jako jediní na trhu. Průkopníky jsme v této oblasti také ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi, kde Konica Minolta působí,“ doplnil P. Štěpán.

Dokumentová řešení fungují na principu automatického rozpoznávání a vytěžování údajů, jako jsou například částky, data splatnosti, názvy dodavatelů, produktů a dalších definovaných informací. Díky tomu je možné jednotlivé dokumenty přiřadit příslušným pracovníkům, stejně jako je propojit s ostatními podnikovými informačními systémy. Nastavením řízeného procesu je možné zefektivnit celý oběh dokumentu uvnitř firmy od jeho pořízení přes kontrolu a schválení až po archivaci.


Nová služba je analogická k dlouholeté službě OPS, v rámci které Konica Minolta svým zákazníkům navrhuje optimální podobu tiskových řešení. Ta patří mezi nejžádanější služby Konica Minolta a je základem většiny uzavřených kontraktů. Analýza tiskového prostředí OPS byla doposud realizována ve stovkách případů a zákazníkům Konica Minolta pomohla ke snížení tiskových nákladů o miliony korun.

Zdroj: www.konicaminolta.cz